Stand til Oljedirektoratet & Olje-og energidepartementet på ONS

Ideen bak standen var å posisjonere OD & OED som kunnskapsbank/kunnskapsbibliotek for olje-og gass bransjen. Ny web ble lansert og standen underbygget at hvem som helst i verden kan gå inn på websiden og hente ut innsikten og erfaringene man har opparbeidet seg siden oljealderens begynnelse på norsk sokkel. Den historiske og ærverdige biblioteks-innredningen understreket nettopp dette. Standen var en annerledes stand midt blant 1000-vis av modernistiske stander og ble kåret til beste store stand ONS 2016. Standen er laget sammen med mine tidligere kolleger i procontra, samt i godt samarbeid med Helge Steinnes og Austvoll Trevare.

 

 

 

 

 

Utstillingsdesign

Spill til Vitenfabrikken & Exxon Mobil

 

 

 

Vi utviklet et spill som både skulle trekke besøkende til ExxonMobil standen på ONS, samtidig som det skulle doneres til Vitenfabrikken og aktivisere yngre generasjoner i etterkant.

Lysspillet/refleksjonspillet handler om å føre laserstrålen via speil og prismer for tilslutt å treffe målet på motstanderens side. Motstanderen kan legge inn hindringer og blokkeringer med sin laserstråle. Idéen er inspirert av fussball og gjør komplisert matte og fysikk (refleksjonslæren) om til et tilsynelatende enkelt spill. Spillet er laget sammen med mine tidligere kolleger i procontra, samt i godt samarbeid med Vitenfabrikken og Inventas.

 

 

 

 

 

Utstillingsdesign

Stand og Spill til Exxon Mobil

 

 

 

Vi utviklet et spill som både skulle trekke besøkende til ExxonMobil standen på ONS, samtidig som det skulle doneres til Vitenfabrikken og aktivisere yngre generasjoner i etterkant.

Spillet handler om å følge en graf ved hjelp av egen kropp. En går/løper fram og tilbake på en overdimensjonert linjal, for å danne grafen som skjermen viser. Morsomt og utfordrende. Spillet er laget sammen med mine tidligere kolleger i procontra, samt i godt samarbeid med Vitenfabrikken og Last Friday.

 

 

 

 

 

Utstillingsdesign

Spill til Vitenfabrikken & Exxon Mobil

 

 

Vi utviklet et spill som både skulle trekke besøkende til ExxonMobil standen på ONS, samtidig som det skulle doneres til Vitenfabrikken og aktivisere yngre generasjoner i etterkant.

Vi utviklet et SkrikOmeter der man med hjelp av egen stemme skulle få glass til å knuse på kortest mulig tid. Designet skulle gi assosiasjoner til laboratorium og følelsen av å være med på et spennende eksperiment. Spillet er laget sammen med mine tidligere kolleger i procontra, samt i godt samarbeid med Vitenfabrikken og Gagarin.