Idé & Art Direction

Bank overalt med mobilbank

 

 

Oppgaven var å skaffe nye brukere til SpareBank 1 SR-Bank sin nye mobilbank app. Fem ordinære buss-skur ble forvandlet til potensielle ferie-destinasjoner verden rundt. Idéen var å hente reisemål hit for å vise at du kan ta med deg banken dit. Konkurranse i sosialemedier ”Vinn 10 000 kroner til #mobilbankferie” ble en snakkis. 5300 kunder lastet ned appen. Kampanjen er laget i samarbeid med mine tidligere kolleger fra procontra.

 

 

 

 

Idé & Art Direction

Nytt navn og identitetsdesign for Buylogic

Ideen bak identiteten er at innkjøp og logistikk til oljebransjen er en eksakt business, og det grafiske uttrykket understreker profesjonen ved et ryddig og stramt uttrykk i det grafiske materiellet. Illustrasjonene viser på en ny og dristig måte alt som kan kjøpes, der i blant innleie av personell. Jobben er gjort sammen med mine tidligere kolleger i procontra og fotograf Bitmap.

 

 

Idé & Art Direction

Stolkampanje til nye Stavanger konserthus

 

 

Det nye konserthuset trengte 120 millioner kroner fra private bidragsytere. Stol-kampanjen ble et av mange virkemidler til å skaffe pengene. For å ”kjøpe” en av stolene i orkestersalen hentet vi virkemidler fra kunstens verden, nemlig røde klistermerker á la de som brukes på en kunst vernissage. En rød prikk på setet betydde at denne var solgt, og prinsippet var første mann til mølla. Avisannonser/nettannonser viste antall solgte seter. Kampanjen solgte alle setene og er laget sammen med mine tidligere kolleger i procontra.

 

 

 

Idé og Art Direction

”Nørde”-rekruttering for Papirfly

 

Programmererne og digitale prosjektledere var det vanskeligste for lokale kunnskapsbedrifter å få fatt i, og Papirfly var intet unntak. Vår idé var å erstatte norsk med programmeringsspråket C# og plassere det på kommunikasjonsflater der dette språket aldri brukes. Alle uten kunnskaper om C# ble ekskludert. For de innvidde derimot, viste Papirfly at søkere ville komme til likesinnede. Papirfly ansatte flere kvalifiserte medarbeidere enn planlagt. Kampanjen er laget i samarbeid med mine tidligere kolleger fra procontra.

 

 

 

Idé & Art Direction

Piggfree kampanje for Stavanger kommune

 

 

Oppgaven var å redusere piggandelen i Stavanger-regionen. Piggfrie vinterdekk bedrer luftkvaliteten, gir bedre folkehelse og reduserer slitasje på veiene. Dobbeltbudskapet i kampanjen PIG FREE er ladet med humor, er provoserende, men har en alvorlig undertone om miljøaspektet. På pigfree.no kunne folk spille PIGMAN-spillet og sende grisemeldinger til piggkjørere. På boards i sentrum har vi aktivt brukt produktet –piggdekket– som utgjør grisenesen. Kampanjen er laget i samarbeid med mine tidligere kolleger fra procontra.

 

 

 

 

Idé & Art Direction

Julekort fra procontra

Movember varer helt til jul. Julenissen feirer Movember.