Nytt navn og identitetsdesign for Kull

 

Navnet Kull mote & interiør utfordrer det etablerte ordet Kull, på samme måte som mote alltid utfordrer og interiørdesign stadig sprenger nye grenser. Den visuelle profilen og interiøret bruker kullformer og fargen sort. Illustrasjonen, som er tegnet med kullstift, hyller kvinnen som et tempel og fletter sammen våre ønsker om å se bra ut for oss selv og for andre. Kull etterstreber vidstrakt bruk av norske og nordiske mote-og interiørdesignere.

Profilen er laget i samarbeid med mine tidligere kolleger fra Ghost Design.

 

Idé & Art Direction

Stavanger Aftenblad utvider totaltilbudet

 

 

 

 

Stavanger Aftenblad skulle utvide totaltilbudet på innholdssiden, samtidig som de ville begynne å ta betalt for deler av nyhetene på nett. Ved å introdusere A+, samt ved å overdimensjonere Aéne og plassere dem rundt om i distriktet, understreket vi at Aftenbladet nå har mer variert innhold og er tilstede overalt.

 

 

 

 

 

Idé og Art direction

Notums poststempel-profil

 

Notum driver med reiselivsutvikling. Notum tar deg til det originale Norge, med røtter og historie. De finner frem til postkort verdige minner og steder. De ønsket å få frem norsk tradisjon, samtidig som de fremsto som moderne i profilen sin. Logoen er laget som et norsk poststempel som representerer reiser og opplevelser. Identiteten er laget i samarbeid med mine tidligere kolleger fra procontra.

 

 

 

Idé & design

Takkeannonse for Stavanger konserthus

 

Stavanger konserthus ønsket en takkeannonse med ny vri. Ideen var at hver sponsor fikk sin del av det grafiske arkitektoniske bygget. På denne måten fikk vi vist frem bygget, samt synliggjort hvordan støtten var fordelt. Annonsen er laget sammen med mine tidligere kolleger i procontra.

 

 

 

Idé & Art Direction

Identitet for lavpris-klesbutikken CIN

Cin var den første outlet butikken i Rogaland. Designet skulle svare på både ”fashion” og ”outlet”, en krevende balanse i seg selv. Identiteten er inspirert av ”lave gule priser” men har også typografien som er med på å underbygge de eksklusive merkene som det er outlet-priser på. Identiteten er laget i samarbeid med mine tidligere kolleger fra procontra.

 

 

 

Idé & Art Direction

ExxonMobil rekruttering

 

 

 

 

 

Rerutteringskonseptet ”Flinke folk blir flinkere med flinke folk” var rettet hovedsakelig mot nyutdannede. Det underbygget alle mulighetene en ville få i verdens største energiselskap, et selskap fullt av store oppgaver og flinke folk og gode opplæringsprogram. Kampanjen er laget i samarbeid med mine tidligere kolleger fra procontra.